6 juli 2013

...... Så var det,så är det nu .. Nu !

Det händer så mkt i Mitt liv,Jag orkar knappt hålla ordning på det själv.. Kaos o lugn o ro om vartannat,Jag känner att nu är det lugn o ro igen iaf, Jag lyckades nog hamna där igen,trots allt.

 Himlastormande lycka blev krasch i hjärtat,Jag blir så trött på Mig själv,Jag lär Mig kanske aldrig,Jag kanske är en sådan person som går igång på att fördärva Mig själv ??

De säger att Man ska se en krasch som en lärdom,Jag kan väl tycka att Min pott av lärdomar är nådd nu,den är liksom klar,färdig-done!

Jag blir matt o orkar inte,känns som om Jag blir tröttare med åren,när ska Jag finna den där ron med någon,någon som kompletterar Mig ?? Jag kanske ska vara ensam,leva Mitt liv solo,det kanske är så att Jag är en sån som passar bättre så,Jag märker ju själv att Jag är starkare o mer Zandra när Jag är solo,Jag jobbar o Jag grejar o Jag får mer gjort,tänk om förhållanden gör Mig svag,svag i Mig själv,Jag bleknar o anpassar Mig för fort,loj liksom.. Så ska det inte vara ,Jag ger upp Mig o anpassar Mig för fort.. Nae,Jag blir rädd bara Jag tänker på det,Jag orkar inte riktigt..

Jag ska inte gnälla,Han var alldeles underbar,rent av magisk,Jag kommer minnas Min tid med Honom med blandade känslor,mest kärlek men även en tid med många funderingar.. Gjorde Jag rätt??

Jag visade Honom Mig,så ärlig som Jag var mot Honom har Jag aldrig varit mot någon annan Man o då har Jag ju faktiskt varit sambo tidigare i Mitt liv.. Jag tror Jag föll,Jag var kär,Jag älskade .. Fantastiskt ändå,efter allt som skett i Mitt liv,Jag kan fortfarande älska..

Vad är kärlek- egentligen ??

Nåväl,jobbet går fint iaf,det håller Jag i ,Min trygghet,Jag är trygg i det,har Mina vänner som Jag släppt in,som vet det mesta om Mig,som tar Mig som Jag är,Mina konstiga tankar,Mitt äckliga,berdövliga bagage,omfamnar,stöttar,sprider glädje,De är Mina stjärnor,ett fåtal  är De men ack så klara o vackra !


Tuva är Min kärlek i Mitt liv,Jag ser Henne som Min lilla skugga,Min trygghet i att Jag aldrig kan eller ens vill balla ur,Hon håller Mig i shakt likt ingen Man har kunnat,gör Mig lugn o harmonisk,Vi har börjat knalla strömmen runt mer o mer nu,Vi älskar det båda två,tacksamhet o glädje lyser i Hennes ögon varje gång o Jag är tacksam varje stund Jag har med Henne,måtte Hon stanna hos Mig länge det lilla livet <3>


Kanske får Jag ångra allt Jag visade Honom,kanske var det för viktigt för Mig för att visa,kanske kommer det alltid gnaga i Mig att Jag visade Mig,öppen o naken ,sårbar.. Naken.. Jag hoppas Han förstår hur stort det var för Mig att Jag vågade ..

Jag gjorde fel mot Honom,Jag gjorde Honom illa,Jag har bett om förlåtelse men Han är en tjurskallig o seg jävel så det blev en punkt där.. Jag har ältat o Jag har ifrågasatt,nu är det bra även för Mig,Jag kan bara vara ärlig,vilket Jag varit precis hela tiden o med facit i hand såå. Var Han inte helt ärlig mot Mig,fast det är klart,det här är ju Min version av det hela,Han har säkert en helt annan tanke om hur det hela var egentligen,Han är ju Man !!


" En stor kuk är en klen tröst i en fattig familj" , det passar bra in där,precis så.. Faktiskt!

Men hey,Jag är inte bitter,inte ett dugg.. Men för Mig var det kärlek....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar