10 juni 2011

Jo det var ju ett tag sen...

Hej hallå kära blogg !

Det var ett tag sen vi dejtade nu, finns mkt i allting att skriva- var ska jag börja?? 

Jag jobbar mkt,på Generalen,trivs kalas gör jag o det är ju en förbannad turlott jag dragit där. Kan faktiskt inte nämna någon på mitt jobb som jag inte finner en charmig sida i,många skratt blir det o det gör hela dagarna o kvällarna .. Flytten börjar komma inpå Mig nu, jag fasar för flytt o packandet o framförallt-flyttstädningen!! Så tråkigt o det ska vara så förbannat noga .. Jösses,där kommer det garanterat bli utslag - haha !!  

Men det kommer gå över,jag kommer trivas,det blir nära till jobbet och jag slipper jaga någon son kan kila ut med Tuva när jag jobbar fulla pass. Det är det som väger mest,samvetet har ihjäl mig där och jag längtar tills jag kan springa hem på rasten och springa ut med Tuva och faktiskt hinna det utan att gå åt .  1 juli bär det av,ser som sagt fram emot det med skräckblandad tjusning . 

 I sommar Jag ska sitta på fik i stan med Tuva o goda vänner, utan att skumpa på en spårvagn i en kvart för att komma in till city-lööve It !!  I höst ska Vi promenera  promenaderna runt och njuta av att se när löven faller ,den friska luften,tjura över att regnet sabbar mitt platta,fina hår .. Jag ska sy upp sparkdräkter *  asg* till Tuva ,fränast i stan ska Hon bli Min lilla stjärna och Jag ska gå med huvudet högt o vara den stoltaste matten i stan ! 

Lugnt på dejtingfronten,snustorrt måste jag erkänna.. Jag vet inte varför riktigt, det har inte blivit av bara .. Jag kan sakna kärlek emellanåt,kan tycka att jag nog inte vore helt frisk annars men jag saknar det nog inte så pass mkt att jag vill ge mig ut på friarstråt *s*  Det är lite kluvet där, jag vet inte riktigt.. Jag är nog lite rädd tror jag,lite rädd för att bli så förtjust så jag kan sakna någon.. Fast ibland ,vissa dagar,kan jag längta ihjäl mig efter den känslan man har när man saknar någon så det gör ont , så det vibrerar i hela kroppen ... Det är ju härligt,att ge kärlek och att få det tillbaks .. Det kommer la antar jag.. När man minst anar det ;O)  Men jag tror nog at jag kommer hålla fast i hjärtat ett tag till,det finns ingen anledning att kasta ut det bara sådär, det måste förtjänas,inte bara fås !  

Jag har badat Tuva idag,ett mer buttert stycke får man ju leta efter .. Haha !! Men ibland behövs det ett bad,det vet Hon och Hon vet också att det bara är att gilla läget,protester hörs lång väg o det är helt ok att sura .. Jag bara garvar o fortsätter skrubba hunden så hon slutar lukta just -hund  ! 

Ella har börjat marscha här hemma, vilket är ett rent under för det har aldrig skett .. Nu hoppas jag nästan lite på att Lucas ska komma på själva "grejen" o att det blir bebisar, lite skrämmande med tanke på att jag nog kommer ha väldigt (extremt) svårt att släppa de små juvelerna sen. Vi får la se hur det blir,det kanske inte ens blir något av det som sagt ..  Alice har mullat på sig lite,blivit (typad) i ansiktet nu,det tog sin tid men nu är hon mer lik en exotic än en mongolid bondkatt *s*   


Jahajaa, det var la allt ! Varmt i luften,det har blivit mkt grillat nu i dagarna,härligt o det är inte mkt som slår en heldag ute med grillat kött.. 

Jag hoppas på ett roligare inlägg längre fram  för det här sög ju,lite som en historia lektion,fakta på fakta,historik osv.. Nu går det bara utför, 29 år-going down ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar