6 maj 2011

Dag 15- en låt som beskriver Mig .

Oi !!  Den här dagen var svår.. Jag tänker..O tänker..O tänker ..  Självklart !  

- Låten "whats love got to do with it"  framförd av Tina Turner är för Mig klockren.. En mer definition av Mig finns nog inte .. Inte någon som Jag kan stå för iaf  ...   




Under hela Min tonårstid jagade Jag kärlek,bekräftelse. Jag var fruktansvärt osäker, tillät förnedring,blev utnyttjad,trampad på och det har verkligen satt sina spår i Mig idag.. 

Jag kan bli väldigt ledsen när Jag tänker på det,hur Jag har tillåtit människor o då framför allt män att behandla Mig....  Man kan skylla på mkt där, taskig barndom,ingen fadersgestalt,otryggt överlag osv.. 

Men faktum är att Jag tillät det, Jag sa aldrig ifrån,Jag vågade inte, Jag var alldeles för liten i Mig själv.. Så är det .. Det kom en dag när Jag fick nog,att orka jaga helt enkelt- Faan !!!  

 Jag har kämpat hårt för att inte bli bitter över allting som skett ,för det vill Jag inte, det är något som skrämmer livet ur Mig,bara tanken ..  

 O Jag vägrar tappa tron på att det finns män som är vänligt sinnade, även om Jag ibland får påminna Mig om just det .. 

Jag litar på Min intuition där.. Har lärt Mig att våga lyssna,att känna av.. Idag kan Jag nosa Mig till trubbel,doften av gris kittlar Mig i näsan lång väg,det ska gudarna veta ...  

Möter Jag någon idag är Jag väldigt tydligen med att Jag inte önskar drama i Mitt liv,att Jag omfamnar passion men drama det får vara .. Jag springer då,blir bara så trött,lite som att tugga på skämd frukt -. Spottar ut o slänger i soptunnan *asg*  Jag tycker faktiskt att det hör hemma där ;O) 

*viskar *  Genom motgångar blir Du starkare ( res på sig,Du kan) ....




- " I´ve been thinking of a new direction,but I have to say, I´ve been thinking about My own protection,it scares Me to feel this way" .. 

2 kommentarer:

  1. Jag beundrar dig för att du är så stark och klarar det så bra fast du har varit med om såå mkt! Jag beundrar verkligen att du är så positiv och full av liv! precis som det ska vara iofs, men när man varit med om mkt så är det inte lätt. Det är skönt att du inte tänker bakåt utan bara framåt!!! vissa saker är svårare att glömma men man kan inget annat göra än att försöka så gott man kan.
    Du gör alla glada (iaf mig) bara genom dina positiva ord här =) Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad gullig Du är Malin!! Min fina vän,tänk vad länge Vi har känt varandra! Jösses,finns kort på Oss som små tulltor ;O) Du är stark Du också,Jag vet Din historia, Jag beundrar Dig också ska Du veta !! Genom motgångar blir Vi starka,det viktiga är att Vi inte blir bittra.. Livet är alldeles för värdefullt för att se det i svart ,finns så många vackra färger i livet vet Du ! Jag finns alltid här för Dig, det hoppas Jag att Du vet om 1 Kramar till Dig Min fina vän.. Tänk vilka minnen Jag har med Dig .. <3

    SvaraRadera