4 maj 2011

Dag 14- en låt ingen skulle tro att Jag älskar .

Alla har Vi la våra "smygisar", de där låtarna som Vi älskar men som Vi kanske inte alltid visar öppet ..  Musik för Mig är något som fyller ut allt,utan musik- ingen Zandra.

 Musiken speglar Oss, visar vem Vi är,får Oss att känna,att våga släppa ut, att andas helt enkelt.. Den får Oss att minnas,att associera ,att känna Alla känslor på kanske en o samma gång ?  

Ibland,men bara ibland,när Jag för en gångs skull, hittar tiden till att ta ett bad  ( alla som känner Mig vet ju att Jag är mer för dusch än att ligga i badkaret o skvalpa) tänder Jag upp hela badrummet med ljus, fyller badkaret med bubbel med melondoft och slänger på lugn musik. Jag är riktigt förtjust i pianospel då. 

Ibland behövs det inte någon text,även om Jag är en riktig textnörd ut i fingerspetsen ;O)  

Tonerna,De där tonerna som sänker pulsen- Jag älskar det ..  



River flows in You  framförd av Yiruma..

 Jag hittade den här låten av en slump,minns att det var en kväll framför youtube, med ett par öl som sällskap, Singha tror Jag o mkt larv på facebook. Jag tycker det är kul att hitta nytt,att lyssna och fastna . Ser det lite som en utmaning ;O) 

 Yiruma har komponerat flera stycken men den här är Min favorit, det är något speciellt med hur den bara dansar rakt in i hjärtat ... Jag tror nog inte någon kan se Mig sitta o njuta till just det här,än mindre se Mig ligga i badkaret o mysa *s* Men Ni förstår,så är det.. 

Alla har Vi våra hemlisar ;O)  En av Mina är just detta,Jag lyssnar på Yiruma i badet, med en massa melonbubblor o kanske en Singha eller två o bara njuter ..

-  O Jag älskar det ..  *fniss* 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar