20 jan. 2011

samtal...

I luren, en av De finaste människor Jag mött .. 

H*n: Men Du, på tal om kärlek, den här (piip) ..Hur går det med Han? Kommer Ni någonvart eller .. ? 
Jag: Jo men Han finns kvar vet Du.. Fast det var ett tag sen Vi sågs..
 H*n: Okej.. Hur länge pratar Vi om ?
Jag: typ 8 veckor snart.. ..

( Tystnad. ) 

H*n * suck* Ok, men det känns rätt ändå?  ? 
Jag : Det är lite svårt att förklara.. Jag vet inte,det är en känsla Jag har att Jag vill.. Samtidigt som Jag ibland blir trött och undrar om det är värt det..Jag blir ju lite nere ibland,det handlar om avstånd och olika personligheter o allt .. Jag vet inte . 
H*n: Men det är värt det? Jag bara undrar.. Så Du inte far illa menar Jag ... ? 
Jag: jo Jag tror det.. Ibland kan Jag nog tvivla lite fast. Jag hänger ju kvar så något finns det ju där..


 ( Jag skrattar till) 

H*n: Du bara garvar.. Som vanligt ..  Är det jobbigt att prata om? 
Jag: Lite kanske.. Jag vet inte riktigt vad Jag ska säga..Det är en ny situation för Mig, det här med att dejta menar Jag.. Det är så osäkert .. Jag vet inte riktigt vad det är ...
H*n: Vad har Ni sagt då? För talat om det här har Ni la gjort? 
Jag: Jo det är klart.. Han säger ju att det är seriöst för Honom, att Han inte leker eller träffar andra. Såå. O Jag tror ju på Honom givetvis.. 
H*n: Men det är ju positivt ! O Du är lojal som en hund kan Jag tro? 
Jag: Of course !  Du känner ju Mig *s* Nej men helt ärligt, det känns bra.. Men ibland kan Jag undra om Han döljer något.. Jag vet inte men Jag kan känna av något där.. Något är det .. Men Jag litar på att Han är ärlig osv.. Tills motsatsen bevisas .. 
H*n: Zandra- den eviga pedagogen !!  Jag fattar inte att Du orkar! Räcker det inte med att Du tar hand om hundar o katter som är vilsna, måste Du ta Dig an Män också ? *s* 
Jag: Fast riktigt så är det ju inte *s* Nej men Han är bra, Jag tycker om Honom.. På riktigt *s* 
H*n : Mmm, Jag hoppas Han tar hand om Dig och uppskattar Dig.. Jag vill inte se Dig slösa tid,energi o kärlek på ännu en dåre som inte förtjänar Dig! 
Jag: Jag lovar, det är inte så den här gången..Svår är Han, men inte elak eller så..Han gör Mig inte illa o Jag kan inte se Honom göra det heller. Jag lovar !
H*n : Bra!  Du är ett kap, fina,fina Z..   Jag önskar bara att Du själv kunde se det lite oftare ..Vad Mig anbelangar är Han ju dum om Han inte gifter sig med Dig.. Riktigt dum !
Jag : *asg* Jaa Du..Då är Han faktiskt riktigt dum ! 



-Vilka samtal man kan ha såhär på natten.. Riktigt fina samtal blandat med humor och kärlek..Allvarligt men Jag måste ändå skratta.. Det finns ingen som Du Min vän- Jag är så glad att Du finns- 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar