14 dec. 2010

Dag 9 :O)

Min tro !

Oj så svårt, vad är Min tro egentligen? Jag tror att Alla människor ber en bön när De sitter djupt där nere -           " hjälp Mig nu så lovar Jag att Jag ska " ..... Eller är Alla bättre människor än Mig ? ;O)  Jag kan tycka att Vi har lika många religioner idag som kondomsorter ,finns för allas smak ;O)  O det är ju bra, då kan Man ju välja det Man verkligen vill :O) 

Min tro är nog ganska vardagslunk sådär.. Jag tror på människan, på att Man kan allting bara Man vill .. Jag tror på att Man ska vara rädd om sin ryggsäck som Man har byggt på Sig genom livet, det är Min historia där i - den behöver inte vara definitionen av Mig men en hel del förklaringar finns där i !  Jag tror på Humanismens tänk, den handlar om just det, att Människan kan göra precis det den vill, att Man väljer vilka delar Man vill använda ur ryggsäcken.. Och det viktiga i den filosofin är att Man inte låter de dåliga bitarna hindra ens framtid! " Det som har hänt tidigare i Mitt liv hämmar inte Mig nu" Jag tycker det är så klockrent, det tänket att Man inte ska låta sitt förflutna plåga en .. 

Mitt förflutna är en del av Mig, det har format Mig som människa, ibland är det bra,ibland dåligt ..  Jag är nog lite av en dubbelnatur där då Jag ibland uppfattas som en varm människa och ibland kan Jag bli rädd för Mig själv när Jag märker hur kall Jag kan vara .. Det är ett skydd Jag har, något som hänger kvar sen långt tillbaka.. I Min ryggsäck .. 

Min tro är att Alla kan bara De vill, att den styrkan Man har i Sig  kan förflytta berg..   Jag tror på Människan och individens kapacitet att resa sig smäll efter smäll så länge Man anser det vara värt det hela.. 

Det här är Min tro...- vad är Din ? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar