3 okt. 2008

Äntligen fredag!!

Härligt nuförtiden att man faktiskt uppskattar helgen så mkt mer än man gjorde när man gick arbetslös.. Vilket inte är konstigt iofs då Jag sliter som fan o moppar o piffar o snablar.. Varje dag.. Man skulle vara en Grazynja som i Andra Avenyn.. Hon hade la säkert gått igång på det här.. Haha! Snigelspår efter sig i hela korridoren *asg*Jaja.. Upp i ottan,kvart över 5 ringde klockan o Zandra,likt en zombie slog upp sina ögon.. Lite kramkalas med Mannen o sen upp.. Första passet avklarat, ett litet dagis precis rakt över gatan här.. One down 3 to go som man säger i USA. Jag har 2 stora städ idag då båda ligger på 3 timmar vardera. Man kan tycka att det låter det men faktum är att det går av bara farten.. Man är så inne i det nu så det funkar av sig självt.. Man är självgående som man säger. Idag var Mitt första städ som sagt på ett dagis. Det finns en himla go liten kille där. Vad kan han vara ? Kanske 3 år.. Han är såå go.. Söt som socker o bara flinar o pekar på allting som Jag styr med o säger - Dä? o pekar.. Då ska man ju såklart förklara vad det är o så.. O Jag flinar åt den lille o Han flinar tillbaks.. Det suger tag i livmodern ska erkännas.. Kommer Jag få uppleva tjusningen med mammarollen nån dag? Man är ju inte purung längre så att säga.. Jag hoppas verkligen det ..När Jag kom hem från städet hade Baby fixat o grejat på morronen här hemma.. Lagt på överkast( vilket är överkurs då Jag aldrig gör det !!) o diskat o haft sig.. Man blir varm i magen då, det värmer o det är just det som är det lilla som gör skillnaden.. Att bli sambo igen efter ex antal år o framförallt att bli det då det senaste var en mardröm är inte helt enkelt.. Man behöver anpassa sig o Jag tror nog att det tyvärr är så att det inte ofta räcker med kärleken.. Man ska oxå lyckas bli vänner, ja helst bästa vänner .. Kanske just därför sambos bråkar som hund o katt då o då? Nåväl.. Dags för Mej att dra en dusch o sen iväg om ett litet tag.. Ska ta Mej till Ica oxå när det öppnar o handla hem mjölk.. Behövdes såg Jag .. Lillan kommer idag oxå.. Jocke ska möta Henne vid stationen då Jag jobbar till en halv 7 ikväll. Älskade lilla pralin. Jag saknar dom så.. Härligt att en liten kommer iaf.. I helgen blir det mkt mys i soffan.. Muffel o mys som sagt.. Vad ska Ni göra i helgen? Over and Out ..

1 kommentar:

  1. Vad härligt de är att läsa om ditt nya liv där borta tillsammans med jocke.. Blir så glad för din skull.. Synd bara att vi inte vågade hälsa på varandra irl innan du flytta.. kram kram

    SvaraRadera