29 mars 2011

ett tag sen ..

.. Jag var här inne o skrev något ... Jag har nog inte haft så mkt att dela med Mig egentligen.. Jag jobbar ganska mkt nu, vilket är härligt.. Jag trivs så fint på jobbet,det är en skara raringar som förgyller Min vardag.. Mkt skratt blir det,vem kan vara sorgsen när Man har det så ? 

Idag var Jag och skrev på kontrakt för en ny  lägenhet, här avanceras det o Jag kunde inte vara gladare än Jag är idag ! :O) Det är en stor 1:a Jag har hittat, på 53 kvadratmeter, högt i tak,lite funkisstil, det passar Mig ypperligt ..  Den ligger centralt också, dryga 10 min från jobbet och kanske 5 min från centrum.. O nej, det blir inga förfester hos Mig inte ;O)  Det lite roliga i det hela är att den ligger väldigt nära Mitt förra boende där Jag var sambo, det lilla äcklet då bor ju kvar i den lägenheten med sin nuvarande sambo.. En väninna frågade Mig igår hur det kändes" Jag fattar inte att Du fixar det , med tanke på hur Han betedde sig osv" Jag blev lite tyst, tänkte faktiskt att Jag inte tänkt på det ur den synvinkeln.. Men svarade efter en kort stunds tänk " fastvad rör det Mig, Jag kan tycka att Man alltid har nötter runt kröken " Hahahaha !! Då har Man kommit långt Ni ! ;) 

 Pälsbollarna mår bra här hemma, Jag kan erkänna att Jag har lite dåligt samvete i o med att det nya hemmet inte har balkong .. Grisarna sitter ju gärna på balkongen o kikar ut, Jag hoppas på att De anpassar sig  fort .. Jag har även tänkt köpa en till kattställning så De har mer att göra . Vad är det de säger nu ? .. ju mer desto bättre? :O)  

Kärleken då??  Jaa, Jag bröt med R i början på Januari vill Jag minnas.. Det var ett helt rätt beslut, Vi sågs knappt aldrig,tiden räckte inte till o Vi prioriterade helt olika.. Jag vet idag ,med facit i hand, att Vi hade helt olika syn på vad Vi ville ha ut av livet.. Därav var det dags att bryta ...

Jag önskar Honom .. Kanske inte gott men att det går bra för Honom iaf .. Vi är inte vänner men heller inte osams.. Låter det rimligt ?  

Ett litet äventyr var Jag ute på också, här är Vi snabba minsann ;O) Dock blev det en mkt kort historia.. Trist!  Men så är det ibland...  Jag ska inte ljuga, Jag är inte van vid att bli behandlad så , inte ens lite.. Jag blir inte ofta förvånad men den här gången blev Jag tyst ..  Kanske att Jag är lite bortskämd där?? Nåja, Jag lärde Mig iaf en läxa,köp inte allt o ibland kan det ju faktiskt vara så att det verkligen går att  " snackas omkull" Jag köpte allting, det gör Mig ledsen.. För Jag trodde på Honom.. 

Jag hade olika meningar om Honom, såg på Honom på ett sätt som kanske inte var det allra bästa.... Jag var skeptisk osv.. Men tänkte, " va fasen" Vi ses då .. O mitt där i samtalen ändrades Min syn, det var något med Honom som Jag tyckte om.. Från en Pajas till en trevlig, reko kille.. Jag blev överraskad o glad.. Så dum Jag varit .. Självklart borde Jag lyssnat på vad en del sa.. Jag borde passat Mig där.. Men samtidigt såå.. Hade Jag lyssnat på allt som sas om Honom hade Jag aldrig haft den där kvällen, den var fin, Jag kommer minnas den o Jag är glad att det som skedde här faktiskt hände.. Det var något alldeles extra ;O) 

Idag har det skrivits kontrakt på nya boet , sagt upp det gamla,fixat med papper o kutat runt halva, elle rnej, hela stan.. Jag har varit driftig som en jaa, Jag vet inte vad.. Kontentan är att allt är klart nu, bara att vänta till den 1:a juli .. Inga bekymmer, Jag ska ordna lite till småfix innan dess så Jag tänker att Jag nog behöver de här månaderna på Mig ;O) 

Jag är ju då beroende av detta med att flytta- Jag älskar att flytta !! En ny start, nytt läge o nya intryck - såå kul !!  Jag hoppas la på att en dag möta den människan som får Mig att vilja bo kvar i samma hem längre än 2 år för det är faktiskt det längsta Jag har bott nånstans förutom när Jag var tonåring o bodde hemma..  Den dagen kommer nog,förmodligen när Jag minst anar det ;O) 

Nu är kvällen här, Jag ska dra en dusch o fixa barret , blir en lång dag imorron på jobbet,skönast att vara förberedd :O) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar