16 jan. 2011

mellan listan ;O)

Jag måste erkänna att det inte är likt Mig att följa en lista på vad Jag ska skriva om i bloggen, och inte har Jag följt den punktligt heller, det gick nog dryga 2 veckor mellan 2 inlägg*asg* Någon som är förvånad? ;O)  

Det är surt väder ute idag,regn o blask, iofs kilar ju snön iväg men .,. Jag har mina aningar om att det blir isgata igen o det vill Jag inte! Såå, Jag väntar med spänning på resultatet ;O)  Jaha,välkommen till livet som sysslolös då! Nu är plugget klart, Jag är utbildad undersköterska/mentalskötare- ljuv musik i Mina öron !! Det var värt allt slit, helt klart !  Men nu är det lite slött här, söker jobb såklart men det ser lite dött ut,vilket suger..Jag lever på hoppet, det måste man har Jag hört ;O) 

Jag har det fint i övrigt,pälsbollarna mår fint, Jag dejtar fortfarande den där förbannat vackra människan, Han som får Mig att tända på alla cylindrar , på gott och ont ! Det är la lite den risken Man får ta när Man blandar in känslor i leken, seriöst är det iaf, det gör Mig glad ! :O)  

Jag kan tycka att Jag har kommit upp i den åldern att Jag inte gör något halvdant, att sitta i en relation och inte se att den kan leda till något av det finaste Jag har varit delaktig i finns inte.. Vi ses inte så ofta som Jag kanske skulle vilja, Han jobbar mkt, har mkt i Sitt liv så den tiden Han har att lägga på Mig är aningen snål. Jag vet och Han vet ( med upplysning från Mig ;O)  ) att det inte kommer hålla i längden att ses så få stunder som Vi gör men just nu får det nog tyvärr vara så.. Alla vet Vi ju att tjat och allt det där inte funkar på Män, det blir nog snarare så att De backar .. Han är så viktig för Mig, Någon som Jag vill ha kvar i Mitt liv så Jag vågar faktiskt inte köra på detta med ultimatum osv.. Jag kan bara hoppas på att Han ser det och uppskattar Mig för den Jag är,för Mina egenskapers skull och tar tillvara på det . Jag hoppas att Jag en dag blir en sådan naturlig del i Hans liv att Han inte vill vara utan Mig .,. Det hoppas Jag .. 

Jag blir galen på Mitt hår, det envisas med att vara elektriskt , vad ska Jag göra ?  Tips mottages tacksamt! 


Jag kommer på Mig själv med att vilja ha en rejäl förändring i Mitt liv, ibland får Jag lust att flytta,söka jobb i en helt ny stad och bara ta Mina pälsbollar och dra! Varför?? Jag vet inte, kanske för att Jag känner av det där att inte ha en fast punkt ... Det är jobbigt,tufft att känna av rastlösheten och Jag vet inte riktigt vad Jag ska göra åt den, känslan gnager ju i Mig titt som tätt. Jag har sökt ett par andra lägenheter i stan men fegar ur i samma veva som Jag får en visning, det är ett tydligt tecken på att Jag nog borde stanna ett tag till kanske? 

Jag är väldigt tacksam över Mina vänner här, för De samtal Vi har, för att Ni finns, hade Jag inte haft Er hade Jag nog inte varit kvar här i stan och Jag hade inte haft Någon som helst trygghet .. Det är mkt som ska samspela i livet för att Man ska känna lugnet.. Jag är inte riktigt där ännu men Jag jobbar på det . Ingen vill väl känna Sig rastlös hela livet ??  

Ikväll ska Jag kika på solsidan med Anna , det börjar kl 20:00 o det är riktigt högtidligt detta .. Fram med tända ljus o te säger Jag bara !!  

Den här helgen som varit har Jag nog städat ihjäl Mig, har gått loss på avloppen o allt, Jag har såå tråkigt, tycker inte Jag gör annat än städar eller knallar ute med Tuva *s*  Jag får motion o Mitt hem har aldrig varit renare, synd att klaga på det iofs ;O) 

- Det är ett helvete med distansrelationer, Man går nog sönder ju mer tiden går.. 7 veckor igår.. O Jag bara saknar ...  O Jag är livrädd för den dagen då Jag inte orkar bry Mig mer.. Livrädd ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar